Noorõpetaja matemaatikaoskamatus ühiskonnas


Kes eile blogi külastas, nägid, et ühe päevaga tuli siia päris palju uusi postitusi. Paljud neist oli tehtud kas tulevaste informaatika- või matemaatikaõpetajate poolt.

Samal päeval ilmus postimehes artikkel sellest, kuidas matemaatika ikka paljudele üle jõu käib. Mõned olid normaalsed, aga tegu oli siiski anonüümse viha väljaelamisega internetis ja nende hulgas  üks “pervertkommentaator” … mingi tädi Natti. Tulevase noorõpetajana vaatasin seda kõike üldplaanis ja päris naljakas oli. Kõigepealt artilist:

Mureõpilased vaevlevad enim matemaatika küüsis

http://www.postimees.ee/?id=243136

29.03.2010 18:45

Alo Raun, vanemtoimetaja

Õpiraskustes lapsed satuvad üsna sageli hätta just matemaatikaga, selgub 150 probleemse põhikooliõpilase seas läbi viidud uuringust.

Toon lugejale järgmise supperuuringu:

Mureõpilased sukelduvad õppimise asemel virtuaalsesse maailma

http://www.postimees.ee/?id=243529

Eesti Avatud Ühiskonna Instituut küsitles 150 põhikooliõpilast, kellel on oht koolist välja langeda, ja selgus, et kõige enam neist (61%) saab hakkama kuni ühe tunni koduse õppimisega. Keskmiselt kaks tundi päevas õpivad 31% poistest ja 21% tüdrukutest.

Samas on rohkem kui kolmandik (42%) lastest internetis kaks-kolm tundi päevas. Veidi vähem (29%) on neid, kes virtuaalset elu elavad keksmiselt rohkem kui neli tundi päevas.

Ma arvan, et tegu on nende samade 150 õpilasega.

Ma veits selgitan, kuidas üks uuritava juntsiku päev välja näeb.

Linna variant.

Kool algab kell 8:15. Üles ärgatakse natuke enne kooli algust, chatitakse natuke msnis, surfatakse internetis, visatakse veel eelmisest päevast lahti pakkimata kott selga ja veetakse ennast siis kuskil 30 minutit peale tundide algust kooli. Siis chillitakse ja mölisetakse päev ära. Rebitakse kilde, mõnitatakse natuke nohikuid, sebitakse tsikke ja päev korras. Edasi minnakse koju, kott nurka,veits arvutisse, tümm põhja – orkut, elu24, msn, rate jms. Möllad kaks tundi arvutis, lepid sõpradega mingi hängtaimi kokku ja siis lähed hängid mingi 4 tundi kaubanduskeskuses. Tuled kuskil 21- 23 vahel koju, loed 15 mintsa mingit igavat kooli jura ( mis tundub terve tund! ja sellest kirjutad Ivile uuringusse) oled veel kella 12 arvutis ja paned hommikul jälle mõnusalt 8 sliipi ning tsükkel hakkab otsast peale. Üldiselt võid uuringu ka teha, palju arvutimänge veel mängitakse. Saad arvuti ajale kindlasti juurde.

Maa variant

Pead ärkama varem, sest muidu ei jõua bussiga kooli. Venid bussi peale, oled koolis ära päev otsa. Tuled koju, veits süüa, kott nurka. Õppimisega pole probleemi, sest vanematel on nii kui nii kuus talve kooli ja ei oska e-koolist õppimist vaadata. Ütled, et kõik tehtud ja kas nad lepivad sellega või neil on sügavalt suva. Lähed hängid mööda peateed ringi. Saad mõne tuttava näoga kokku. Lähed kohaliku poe või bussipeatuse juurde. Ropendad ja rebid kildu terve päev otsa, sest vaimne tase rohkem ei võimalda. Õhtul tiksud vaikselt koju ja hommikul tsükkel jälle otsast peale.

Pikk jutt sai, aga mis ma tahan lõpuks öelda. Enne kui põhjapanevaid järeldusi matemaatika ja selle õpetamise kohta hakkate tegema, siis tutvuge taustaga. Kui väljas on nii palju ahvatlusi, mis on palju lihtsamad, siis miks peakski hakkama millegi raskemaga tegelema. Matemaatikaga veedetud aeg ei ole esimesed 12 aastat sugugi nii fun. Alles hiljem läheb see lõbusaks.

2 thoughts on “Noorõpetaja matemaatikaoskamatus ühiskonnas

  1. Oi Kaido, ära nii kurjalt ütle. Mulle läks väga hinge see “maa variant”. Mis ma öelda tahan, et kindlasti on selliseid õpilasi ka, keda Sa kirjeldasid, kuid ma ei usu, et nüüd kohe enamus. Või noh, minu ajal küll nii ei olnud ju🙂
    Või noh, kogu see artikkel/uuring on suht mõttetu. “mureõpilased vaevlevad enim matemaatika küüsis” – see ei tähenda ju seda, et valdav osa õpilasi matemaatikaga hädas oleks, vaid et need, kes on kooliga hädas – on seda peamiselt mataga. Samas ma usun, et nad on ikka rohkemate ainetega hädas, lihtsalt matemaatika on siin eriti välja toodud. Ja üleüldse, kuidas saab teha selliseid järeldusi. Et kogun kokku just need õpilased, kes matemaatikat ei oska, ja siis järeldan, et õpetajad ei oska õpetada? Sama tulemus tuleks ju kui koguda kokku need, kes ei oska bioloogiat/ajalugu/keemiat – mida iganes. Urr, närvi ajavad siuksed uuringud.

    • Seda tegelikult ei arvagi, et kõik, kellel mataga raskusi on, on sellised õpilased. Kuid millegipärast on tunne, et enamus nendest 150st uuritavast on. Koolist välja langemine ei tähenda ainult ju probleeme matemaatikas. Seal peab ikka rohkemates ainetes ka puudujääke olema. Miks ainult matemaatikat materdada.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s