Ootamatu poomise paradoks


Mõrvar tunnistatakse kohtus süüdi. Kohtunik otsustab, et surm on tema jaoks liiga hea; ta tahab, et mõrvar kannataks veel enne surma. Kohtunik sõnastab oma otsuse nõnda:” Sulle on mõistetud surmanuhtlus ja see viiakse täide poomise läbi. Kuid enne seda sa kannatad piinu ja ängistust, teades, et see ei juhtu täna vaid ühel hommikul järgmisel nädalal.”

Mõrvar lahkub kohtusaalist kerge südamega, teades, et tänu sellele lausele ei saada teda kunagi üles puua..

Põhjendus on järgnev:

Oletame, et seitsmendal hommikul olen ma elus. Nüüd ma tean, et see on päev, mil ma pean surema, kuid kohtunik ütles, et ma ei tea päeva, mil ma suren. Seetõttu ei saa nad mind puua seitsmendal päeval. Kuues päev on viimane, millal nad võivad seda teha. Kuid sellisel juhul, kui ma olen elus kuuendal hommikul, tean ma ju, et mind puuakse kuuendal päeval. Kohtunik ütles, et ma ei tea päeva, millal mind puuakse. Sellepärast ei ole tegu kuuenda päevaga.

Ta jätkas samade põhjemduste lisamist viiendale päevale, neljandale päevale jne, jõudes järeldusele, et teda ei saa puua ühelgi päeval vastavalt kohtuniku instrukstsioonidele. seega teda ei poodagi üles.

Oma üllatuseks tuldi talle kolmanda päeva hommikul järgi ja mees poodi üles.

http://www.logicalparadoxes.info/unexpected-hanging/

META: paradoks, ootamatu poomine,

Lisa kommentaar

